marți, 31 mai 2011

KARNIYARIK/ VINETE UMPLUTE



INGREDIENTE
500 g carne tocată de vită
4 vinete potrivite
2 cepe medii
roşii
doi ardei (unul pentru decor)
căpăţână de usturoi
pătrunjel
sare şi piper
opţional un ardei iute

MOD DE PREPARARE
Se curăţă vinetele de coajă în stil pijama, se taie îdouă pe lung, se sărează şi se lasă cca 30 de minute la scurs.

Între timp se taie ceapa (pentru că este sezonul am folosit ceapa verde) foarte mărunt şi se căleşte în puţin ulei. După ce ea devine sticloasă se adaugă carnea tocată şi o călim cca.15 minute. Se adaugă ardeiul tocat foarte mărunt şi roşiile curăţate de coajă şi tăiate cubuleţe mici şi se condimentează după gust.



Vinetele bine scurse se prăjesc bine pe ambele părţi la foc mediu.
Când sunt gata se scobesc în mijloc pe lungime ca o bărcuţăavând grijă  nu le găurim. Miezul de vânătă astfel obţinut se toacă foarte mărunt şi se amestecă în compoziţia de carne. Această compoziţie este lăsată la foc molcom până îi scade zeama. Bărcuţele se pun într-o tavă de cuptor. Restul de usturoi zdrobit se pun în bărcuţe peste care se adaugă compoziţia de carne, se ornează cu felii de roşii şi fâşii de ardei. 


În tavă se adaugă un pahar cu apă şi se bagă la cuptorul preîncălzit cca 25-30 minute.
Înainte de a servi se pune o ploaie de pătrunjel. Se poate servi şi cu garnitură de orez.

Această mâncare am învăţat-o de la bunica mea şi ori de câte ori o prepar îmi amintesc de ea, cu atât mai mult acum când ea nu mai este printre noi.

11 comentarii:

Alice spunea...

tre sa fi fost tare bune

Unknown spunea...

o reteta de retinut! foarte bine suna! o amintire placuta a bunicii tale...prin reteta asta ea dainuie printre noi!

Nil spunea...

da asa este:)

Agenda di Nico spunea...

Ce bine arata ! Eu fac putin divers umplutura ...pun carne cruda condimentata ca la chiftele pun ceva sos de rosii deasupra si branza rasa si le bag in cuptor.
Imi place umplutura ta ...o voi face si eu cu prima ocazie.
ciao!

Antonina spunea...

Cu mare drag te invit sa raspunzi provocarii Dulce Romanie, pe care luna aceasta o gazduiesc pe blog-ul meu.. Ingredientele provocarii sunt menta si ciresele... 2 ingrediente pline de inspiratie, zic eu :). Multumesc anticipat .. O zi frumoasa.

FLORY spunea...

Excelente,le ador indiferent de umplutura!

Maya spunea...

La fel ca Flory,cînd e vorba de vinete...nu conteaza cum,vinete sa fie!
Gustoasa varianta ta!
Pupici!

Nil spunea...

si eu sunt un mare fan vinete:)))))))))))))))))

Zazuza spunea...

si noi facem ceva similar. sunt atat de bune, ca nu te poti satura :))

Mihaela Negrescu spunea...

preferatele mele!felicitari!

Unknown spunea...

La cite grade coacereà ? Multumesc si o zi frumoasa