vineri, 13 mai 2011

Plăcintă cu brânză/Pide

INGREDIENTE:
Aluat:
300 g de făină
1 ou
100 ml apă
drojdie cât o nucă
jumătate de linguriţă sare
un praf de zahăr


Umplutură:
 200 g telemea de vacă sau de oaie
400 g brânză dulce
1 ou
100 g smântână


Sos: 
300 g smântână
1 ou 
o cescuţă lapte


MOD DE PREPARARE:

  • Făina cernută se pun într-un vas adânc sau pe o planşetă.
  • Se face o gaură în mijloc şi se toarnă amestecul de ou, drojdie, zahăr şi sare. 
  • Treptat făina este încorporată şi se adaugă apa şi se frământă bine timp de câteva minute. 
  • Împărţim aluatul în biluţe  pe care le întind în foi subţiri cu diametrul de cca 60 cm. 
  • Pe fiecare foaie se presară umplutura şi câteva picături de 

ulei după care se încreţeşte foaia şi se aşează în tava unsă cu ulei. 



  • După ce tava a fost umplută deasupra se varsă sosul obţinut din smântâna, lapte şi ou. 




  • Se dă la cuptor până se rumeneşte. 
  • Când este gata stropim plăcinta cu lapte din belşug şi acoperim cu un şervet curat şi lăsăm să se odihnească câteva minte.



Se poate servi împreună cu un pahar de ayran (vezi reţeta mai jos )



16 comentarii:

Adela Zilahi spunea...

yumy yumy! arata delicios, sunt foarte interesata de bucataria turceasca... o seara placuta!

Nil spunea...

ma bucur mult adela! iar placinata chiar a iesit super buna:)

Unknown spunea...

mmmm ce bunatate ai facut tu aici. As manca-o pe toata!

Nil spunea...

e eu am mancat doar jumatate:))))

yaya6 spunea...

o reteta minunata,arata super fain,felicitari si o zibuna

Nil spunea...

multumesc! pupici

Alice spunea...

ioi ci fain arata, tu Nil, tu. HAi ca vin cu clatitele si cu fii'mea la tine, la o placinta :))

Carmen spunea...

arata taaaare bine, trebe incercata :)

Nely spunea...

Delicioasa!...mi-ai facut o pofta!...chiar imi place cum ti-a iesit... O seara placuta!

torturile Sandei spunea...

Arata super ! Trebuie incercata !

Antonina Sofia Sociu spunea...

O nebunie minunata... iar eu salivez.. vreau si eu o feliuta... mai e??? :)) Ador placinta cu branza...

Nil spunea...

s-a terminat! dar te invit si facem alta:)

Irina spunea...

Intotdeauna am avut prieteni turci care faceau placinte excelente. Cred ca au un gust nemaipomenit!

Zazuza's Gulaschsuppe spunea...

excelenta placinta! mi-ai facut pofta :))

Papagheorghiu spunea...

Trebuie sa incerc si eu reteta suna ffff gustos

Liana10 spunea...

Buna de tot, vreau si eu o felie!