miercuri, 4 mai 2011

Mâncare de ştevie/Labada

INGREDIENTE:
½ kg ştevie (labada)
o ceapă
o ceaşcă de orez
100 ml ulei
o lingură rasă de pastă de tomate
sare după gust
MOD DE PREPARARE:
Ştevia curăţată în prealabil, este opărită şi tocată nu foarte mărunt. Separat se curăţă, se toacă ceapa şi se căleşte în ulei, după care se adaugă o lingură rasă de pastă de tomate, se adaugă şi ştevia tocată. După ce se călesc toate se adaugă două căni de apă şi se lasă până dau în clocot. Se adaugă şi orezul, spălat şi curăţat în prealabil. Se adaugă după gust sare. Se lasă la foc mic şi dacă mai este nevoie se poate adăuga apă. Când orezul este gata se stinge focul şi se poate adăuga şi o lingură de smântână.
Este o mâncare care se serveşte caldă cu iaurt cu usturoi.
În copilăria mea bunica făcea această mâncare când apărea ştevia din belşug în curte.

7 comentarii:

yaya6 spunea...

bunaaa,eu cand gaseam stevie o faceam si cu carne,ce buna mai era,are gustul ala putin acrisor,complimente( acum am la cuptor astept sa se coaca prajiturica ta cu gris)

Nil spunea...

este super prajitura! astept maine sa aud ca s-a terminat instant toata tava:)

yaya6 spunea...

daca o mananca toata o data nu o mai fac a doua oara ca ne ingrasam,stiu ca e buna ca ma mai facut genul asta de prajitura,putin altfel,iti urez o noapte buna

Petronela spunea...

Azi am descoperit blogul tau si mi-a placut foarte mult.Chiar daca sant retete turcesti imi plac cu atat mai mult pentru ca sant rustice!!!!
Te voi urmari cu placere!!!
Pe curand!

Nil spunea...

multumesc mult Petronele! Te astept cu mult drag!!!

Zazuza spunea...

una dintre preferatele mele! decat ca eu o fac ceva mai... lichida, sa zicem, cum am invatat de la mama :)). dar oricum ar fi, eu stevie o sa mananc mereu cu placere!

Nil spunea...

da este super si la gust si este si foarte sanatoasa