vineri, 3 iunie 2011

CACIK


INGREDIENTE:
5 castraveţi medii
1 kg iaurt gros (cel mai bine cremă de iaurt)
6 căţei de usturoi pisat
mărar proaspăt (opţional)
sare

MOD DE PREPARARESe curăţă castraveţii după care se toacă în bucăţele foarte mici.

Se amestecă cu iaurtul într-un vas mai mare. Se adaugă usturoiul pisat, sare  şi se amestecă bine.



Sosul astfel obţinut se ţine cel puţin 12 ore la frigider înainte de a fi servit. Se poate servi alături de carne la grătar sau cartofi prăjiţi.
Există şi varianta de băut, se obţine adăugându-se două căni de apă la compoziţia de sus.

9 comentarii:

Unknown spunea...

ai nimerit-o, chiar azi ma gandeam sa-ti cer sfatul pentru un ayran bun! dar m-ai terminat cu reteta asta de cacik! :*

Lia spunea...

E acelasi lucru cu Tzatziki-ul grecesc ?
Chiar maine vreau sa fac o portie,langa cartofi noi prajiti.

Te pup

Adela Zilahi spunea...

Am mai vazut acest fel dar nu am incercat niciodata!

Nil spunea...

da este Tzatziki dar este varianta turceasca:)))
pe caldura asta este foarte racoritor

yaya6 spunea...

ce bun e,si eu il fac cand mergem la gratar,merge asa bine cu friptura,o duminica placuta

gratziela spunea...

Este un sos minunat. Eu il faceam in varianta greceasca pentru ca pe aceea o cunosteam, adica toc la blender castravetii, iar in rest la fel, mai putin mararul, care mie imi place nespus de mult.

Alice spunea...

asta e un turcism foarte bun:))
fac si eu saptamina asta, draga Nil

pansy spunea...

imi place grozav si fac vara frecvent tzatziki sau cacik cum ii ziceti voi.tare mai e bun,il folosesc la o multime de mancaruri de vara.

Anonim spunea...

bucataria turceasca e deosebit de gustoasa, multumesc Nil ca impartasesti retetele pe blog,cu drag Mari!