joi, 6 octombrie 2011

Mantı (Colţunaşi)

Această minunată reţetă îi aparţine prietenei mele Nur


INGREDIENTE:
Umplutură:
300 g de carne tocată de vită
sare, piper după gust
o lingură de ulei (acesta este secretul meu, folosesc uleiul pentru a pune mai uşor carnea pe cocă)


Aluat :
3 ouă
un pahar de apă
un praf de sare
făină cât cuprinde


MOD DE PREPARARE:

Se frământă aluatul până la omogenizare iar coca obţinută trebuie să fie un pic mai tare, (turcoaicele noastre şi eu inclusiv, folosim o expresie din limba turcă, respectiv „kulak memesi” (lobul urechii) când vine vorba de  consistenţa aluatului).
Se împarte aluatul în patru părţi egale şi se fac bile. Se întind foi la grosimea celor folosite pentru tăiţeii de casă. După ce am întins foaia o tăiem pătrăţele mai micuţe şi mai delicate în mijlocul cărora punem cărniţa. Nu exagerăm cu cantitatea de carne ca să putem împături. Pe fiecare pătrat se aşează carnea şi din pătrat facem mai întai un triunghi dupa care îi lipim marginile. Colţurile triunghiului se unesc şi astfel obţinem colţunaşi. Între timp punem oala cu apă şi puţină sare la fiert. După ce dă apa în clocot punem mantı la fiert. Se fierb cca. 5-8 minute şi se scot într-un vas din care vor fi servite. Secretul meu, pe care doresc să-l dezvălui şi cititorilor acestei cărţi este că în timp ce fierb colţunaşii pun o ceaşcă de apă rece în apa fiartă. Asta nu permite aluatului să se lase.
Peste mantı se pune după preferinţă ori ulei încins ori o lingură de unt. 
Separat se prepară într-un bol doi căţei de usturoi pisaţi cu sare peste care se pune cremă de iaurt. Se pune crema de iaurt peste manti şi se serveşte după preferinţă, cald sau rece.
Dacă dorim să servim la o masă festivă, putem orna platoul cu frunze de mentă sau pătrunjel şi putem presăra boia de ardei iute sau dulce.

12 comentarii:

coco spunea...

ce bine arataaaaa!!!!!!

Alice spunea...

Nil, draga mea, ce dor mi-a fost de tine si de retetele tale. Senzationali! de as avea atita rabdare sa ii fac...dar sunt superbi. Pupici si bine ai revenit

Nil spunea...

multumesc mult!!! sper sa apuc sa public si eu la fel de des ca tine Alice:)

Antonina spunea...

Unde fusesi?? no bine ai revenit!!! si cu ce preparat!!! tare bine arata... cata rabdare mai ai.. !! eu n-as putea!! felicitari! pupici

In bucatarie la Sidy spunea...

Sunt sigura ca ai preparat ceva savuros pentru ca arata foooooooooooate bine !
Te tzuc Nil !

Alice spunea...

Nil, tocami am dat peste o reteta fabuloasa din pucntul meu de vedere. Ciorba turceasca de paste umplute. Mie-mi suna tare bine si sper sa-mi gasesc putin timp sa fac pastele acelea. Ai mancat asa ceva?

Nil spunea...

Since nu am auzit Alice de asa ceva sau poate este traducerea aiurea
unde ai gasit reteta?
Da Sidy este super bun:)

fotograf nunta narcisa spunea...

arata grozav`!

alana spunea...

Iti multumesc tare mult pentru retetele tale.Asta este favorita mea mmmmmmmmm tare buna este. Am mancat si in turcia mantı mi s a explicat cum se face dar altfel este cand gasesti reteta in lb romana. Iti multumesc si mai astept si alte retete.
In fiecare zi verific daca ai postat ceva nou.
Multumesc!

Anonim spunea...

Nu vad reteta de suberek, minuni (cred ca tulumba?), iskender. Mi-ar placea sa le incerc.

Anonim spunea...

super retetele mie imi place sa imi petrec timpu in bucatarie si daca se poate sa gatesc ceva nou in fiecare e super sper sa mai postezi si altele mult succes

Anonim spunea...

Îmi place!