joi, 13 octombrie 2011

Cornuri sărate



Aceasă reţetă am preluat-o de la un bucătar celebru în Turcia, Oktay Usta şi am adaptat-o. 
INGREDIENTE:
- 4 pahare făina
- 1 pachet drojdie uscată
- o cescuţă mică cu ulei
- 1 ou 
-2  linguri iaurt
-sare
- apă 
-2 linguri de unt topit
- un gălbenuş de ou pentru uns


MOD DE PREPARARE:
Într-un bol se cerne făina si se adaugă: oul, uleiul, drojdia, iaurtul şi  sarea. Se amestecă bine şi se adaugă apă până obţinem o cocă elastică. Se frământă bine şi se lasă la dospit pentru 30-40 min.


Când coca a crescut se împarte în bile egale. Fiecare bile este întinsă în formă de cerc


Ungem fiecare foaie cu unt topit,  le aşezăm una peste alta şi tăiem cu cuţitul sau cu un tăietor reliefat de aluat în 4 bucăţi.

La marginea fiecărei fâşii de aluat se pune umplutura (eu am folosit caşcaval) şi rulaţi. 


Cornurile se aranjeaza in tava de cuptor şi se ung cu gălbenuş de ou (puteţi presăra seminţe, eu am folosit chimen).


Se dau la cuptorul preâncălzit la 190 grade Celsius. Când devin aurii sunt gata!!!
Poftă buna !!!



11 comentarii:

Micul spunea...

Foarte faina reteta, cu siguranta am s-o incerc.
Sa ai o dupa amiaza faina.

Marinela spunea...

Perfecte!! Mama ce as infuleca acum vreo 10-20 de bucati. Mai ales ca avem de gand sa ne adunam in seara asta cu totii la un film. Dar las' ca fac si eu! :P

Fancy Cake spunea...

Foarte faine aceste cornuri!

Alice spunea...

Ce bunatate!

pansy spunea...

arata grozav si cred ca sunt si foarte fragezi

Nil spunea...

da sunt super:))) in reteta originala cornurile erau umplute cu ciuperci sotate dar eu am preferat sa incerc cu cascaval, branza si carne de pui
Aniss (baiatul meu) este mare fan!

Flori spunea...

SI TOTUSI FAINA CIT SI ULEI CIT , IN GR SI ML SE POATE , CANILE SI CESTILE AU VOLUME DIFERITE , ASTA ASA CA NU NE PLACA SA INCERCAM CHESTII IMPROBABILE ,MULTUMESC !

Elena spunea...

Am facut cornurile!
Sunt foarte foarte bune. Astazi mai fac o tura.
Merci mult pentru reteta!

Nil spunea...

Folosesc pahare sau cani de 250 ml:) iar cescuta una normala de cafea. sincer nu stiu cat are
Cu placere Elena!

Diana spunea...

Sa inteleg ca din aceasta portie iasa doar 4 cornuri? in cate parti egale se imparte coca si cate cercuri se suprapun apoi? Multumesc

Diana spunea...

In cate parti trebuie impartit aluatul dupa dospire, si cate cercuri se suprapun ulterior. Multumesc